poniedziałek, 6 kwietnia 2015

~Ciasto czekoladowe z fasoli~ nie tylko od święta.

  Witajcie kochane! I jak tam święta?  Minęły aktywnie i zdrowo czy wręcz przeciwnie?

    Dzisiaj przychodzę do was z przepisem. Może powinnam dodać go przed świętami ale niestety nie udało mi się tego zrobić. Ciasto, które dzisiaj wam zaproponuje jest banalnie proste, zdrowe i bardzo pyszne! Jak zawsze podam wam pod przepisem możliwość modyfikacji przepisu! :) Do dzieła!


Składniki:
Ciasto:

*480g ugotowanej czerwonej fasoli ( ja kupiłam 2 puszki fasoli i dodałam do gotującej się wody na ok 8 minut)
* 5 łyżek miodu/syropu z agawy ( jeśli lubicie słodkie ciasta możecie dodać miodu według uznania)
* 7 łyżek jogurtu naturalnego
* sztywna piana z 5 białek
* 5 żółtek
* 5,5 łyżki kakao
* aromat migdałowy ( chociaż jeśli nie lubicie bardzo migdałowego ciasta to wystarczy 1/2)
* łyżeczka sody oczyszczonej

Wierzch:
* Gładki biały twarożek ( ja użyłam ok. 350g twarożku naturalnego Presidente)
* 2 łyżki miodu/syropu z agawy ( według uznania- w pierwszym "smakowaniu może wydawać wam się za słodkie ale spokojnie to wszystko się "przeżre")
*Migdały w płatkach ( ok. 100 g wystarczy ale można szaleć według uznania)
* Truskawki

Przygotowanie:
Żółtka, ugotowaną fasolę i jogurt naturalny miksujemy (dobrze sprawdza się tutaj blender jednak jako iż go nie posiadałam robiłam wszystko tradycyjnym mikserem), następnie dodajemy sztywna pianę z białek,miód, kakao, sodę oraz aromat. Wszystko dokładnie mieszamy. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni i wkładamy ciasto na 30-35 minut. Między czasie twarożek mieszamy z miodem, szykujemy migdały i kroimy truskawki w plasterki. Po upieczeniu odstawiamy na ok. 5-10 minut po czym wyjmujemy z blachy i zostawiamy do ostygnięcia. Następnie nakładamy naszą masę, sypiemy na nią migdały i dekorujemy truskawkami. Ciasto najlepiej schłodzić przez przynajmniej 1 godzinę w lodówce jednak nie jest to konieczne. Gotowe!


Czekoladowe ciasto z czerwonej fasoli


~Uwagi~
* Ciasto jest bardziej wytrawne niż słodkie- stąd słodki wierzch. Jeśli lubicie bardziej słodkie ciasta zwiększcie ilość miodu.
* Możecie dodać aromat pomarańczowy oraz skórę z pomarańczy do środka i stworzyć inna wersję ciasta. Jednak wtedy lepiej darować sobie owoce na wierzch.
* Przepis możecie modyfikować na wiele sposobów np. dodając owoce do środka, zmieniając aromat etc.
* Ciasto najlepiej robić w średniej blaszce


   I jak wam się podoba taki przepis? Od razu mówię.... fasoli nie czuć ani trochę! Jestem zakochana w nim i myślę, że jeszcze nie raz je zrobię! A jak u was? Próbowałyście tego ciasta? Koniecznie dajcie mi znać!

Buziaki dla was!
Nati









2 komentarze:

  1. Ale pysznie wygląda *.*

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis mnie bardzo zaskoczył ;) tym bardziej że składnikiem jest fasola ;) ale wygląda cudownie http://creamshine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń