sobota, 10 stycznia 2015

Metabolizm ~czyli co musisz koniecznie wiedzieć part1

Przepraszam za chaos panujący w poprzednim poście. Jednak mam nadzieję, że zrozumieliście jego przekaz. Bez zbędnego wstępu przechodzę do właściwego tematu czyli metabolizmu! :)

Temat metabolizmu to temat rzeka więc będę do niego wracała. Wszystkie hormony i ich działanie to właśnie w dużym skrócie metabolizm. To jak często jesteśmy głodni, jak spalamy tłuszcz i jak funkcjonuje nasz organizm to właśnie zasługa hormonów.

Przez odpowiednią żywność możecie pobudzić hormony (jest ich sporo), które przyśpieszą spalanie tłuszczu i spowolnić wydzielanie greliny, która odpowiada za nasz głód.

O przykładach takich produktów napiszę innym razem i poświęcę im cały post.

Dzisiaj chcę się zająć pytaniem "Jak często i co ile powinno się jeść aby pobudzić swoje hormony (ewentualnie spowolnić hormony typu grelina)?" czyt. Metabolizm

Ze względu hormonalnego najlepiej jeść nie. 6-7 małych posiłków dziennie tylko 4. Już czuję jak część osób wyklina na mnie w duchu. "Wariatka! Tylko 4?!"
Tak, dokładnie 4 posiłki co 4 godziny.
A jakież to są posiłki?
*śniadanie
*przekąska
*obiad
*kolacja
Brzmi jak szaleństwo? Też tak kiedyś myślałam. Myślicie, że będziecie głodni? Zdziwicie się :)

Taki system pozwoli wam "ogarnąć" wasze hormony! Tylko jedna żelazna zasada! NIE MA PODJADANIA NICZEGO, NAWET ZDROWYCH PRZEKĄSEK MIĘDZY TYMI 4 POSIŁKAMI!"

Proste? Nawet bardzo. Już po dwóch tygodniach można poczuć różnicę :)

W walce ze zbędnymi kilogramami jest to dużym ułatwieniem. Nawet jeśli nie macie nic do zrzucenia ta zasada wyjdzie wam na zdrowie!


Trochę dobrego humoru! :)

Trzymajcie się kochani!
Nina


4 komentarze:

  1. Jeszcze nie skorzystałam z tej "rady" o 4 posiłkach dziennie, bo przed chwilą to przeczytałam. Myślę, że niedługo zacznę z niej korzystać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! Hormony dostają pozytywnego kopa i nawet samopoczucie jest wtedy dużo lepsze :)

      Usuń
  2. Ciekawe porady :)

    http://sapphireblog1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja ostatnimi czasy mam spore problemy z jedzeniem. Skorzystam z rady :)
    http://www.by-mickey.blogspot.com/2015/01/pomagaj-bo-warto.html

    OdpowiedzUsuń